2009


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Japp. Åkte till Berlin, äntligen.
Vilka länder besökte du?
Deutschland.
Är det något du saknade år 2009 som du vill ha år 2010?
Ja, en egen lägenhet och jobb i göteborg. (Eller såklart, boende i Berlin)
De stunder från år 2009 kommer du alltid att minnas?
Patrick Wolf i Berlin, Emmaboda, alla fina helger hos Olivia i Stockholm, Antony & The Johnsons på Cirkus, och när mamma överraskade mig med världens finaste vovvevalp.
Vad var din största framgång 2009?
Vet inte.
Största misstaget?
Att jag inte sökte fler jobb. Och att vi inte flyttade till Berlin.
Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder, skivor, konsertbiljetter, tågbiljetter.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Min skivspelare, nya fina vänner (dom gamla vänner också såklart), & Nexus fina hästen.
Gjorde någonting dig riktigt ledsen?
Att olivia flyttade till Stockholm, Anina flyttade till Malmö, Fanny flyttade till Stockholm, Malin flyttade till Oslo. (Alla lämnade mig med andra ord)
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
M79 - Vampire Weekend, Kiss My Name - Antony & The Johnsons, Damaris - Patrick Wolf
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Typ ledsnare tror jag. Tyvärr.
Vad önskar du att du gjort mer?
Rest. Och raggat på krogen, haha.
Vad önskar du att du gjort mindre?
TÄNKT
Något du önskade dig och fick?
Min skivspelare. Och se Patrick Wolf live igen, två gånger till och med.
Något du önskade dig men inte fick?
Ah. Typ, det gamla vanliga I guess.
Vem saknade du?
Olivia, Fanny, Malin, Anina & Pappas exflickvän.
Årets musikupptäckt:
Vampire Weekend, Miike Snow.
Årets film:
The Imaginarium of Doctor Parnassus (lätt!) & Twilight.
Årets album:
The Bachelor - Patrick Wolf (vem är förvånad).
Årets livekonsert:
Depeche Mode på Arvika, Patrick i Berlin, Antony på Cirkus, Echo & The Bunnymen på Way Out West.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0