om kings of leon & förändringar

Kings of leon är ett av mina favoritband. Eller VAR kanske man skulle säga. Jag har lyssnat igenom senaste albumet Only by the night några gånger och jag måste säga att jag är osäker. Visst, några låtar är bra, helt okej liksom, men det fäster inte. Att man sedan hör Sex on fire spelas fem gånger på radio varje dag gör mig ännu mer opepp. Jag har svårt för när band man lyssnat på länge helt plötsligt blir jättekommersiella. Jag har flera gånger sett folk på facebook med statusen "åh jag lyssnat på kings of leon. sex on fire och use somebody är bäst!" Jag är ledsen,men jag är blir bara arg! Det må vara barnsligt, men det är inte det att jag inte tycker att det är synd att Kings of leon blivit så kända. Jag tycker det är jävligt synd att de blir så uppmärksammade för två album som är så sjukt mycket sämre än de två första. Jag tycker det är synd att så fort ett band ändrar sitt sound lite, lite mer åt det kommersiella hållet, så blir de sjukt stora och spelas på MTV dygnet runt. Jag tycker inte om MTV och förknippar kanalen med till exempel Beyonce och Tokio Hotel. 
 Jag vill ju bara att alla ska få höra det riktiga Kings of Leon! Det första albumet Youth & Young Manhood är så sjukt bra och fy fasen vad snygga dom var på den tiden. Jag älskar tempot i låtarna och att sångarens rispiga och hesa röst ballar ur ibland det är lite utflippat och sådär som rock ska vara. Uppföljaren Aha Shake Heartbreak är inte helt fel heller. Because of the times hade visserligen några bra låtar, Fans gillar jag, men på det stora hela har det albumet inte heller haft någon inverkar på mig.


DÅ. (Håret, jeansen, ALLT)


NU. (Fula kläder, fult HÅR+ hårgelén, fult foto)


Jag kanske ska erkänna att jag inte är ett big fan av förändringar? Nu ska jag fortsätta lyssna på Youth & young manhood och kanske tittar jag på dvdn med deras konsert från Rock in Rio, 2004. Mest för att ännu mer få tycka att det var bättre förr.


Kommentarer
Postat av: Eric

Du har väl ändå alltid varit kommersiella.

2009-02-28 @ 19:50:53
URL: http://howtodisappearcompletely.blogg.se/
Postat av: jag

nej! det tycker jag inte. typ bara två av mina vänner har vetat vilka dom var innan liksom. dom har ju inte synts särskilt mycket alls. och nu låter dom som vad som helst, har ju fan jämförts med takida! hahahaha

2009-03-01 @ 19:55:00
URL: http://keepyoureartotheground.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0