won't they be impressed, I am a genius

OK, jag är helt besatt av Danny Elfman. Efter att jag såg Alice in Wonderland i torsdags (mmm, vad tyckte jag egentligen, återkommer eller nåt), blev jag helt lyrisk och bara "herregud han är bäst i hela hela världen". Men SERIÖST, hur kan man skriva så jävla bra musik? Så idag sitter jag hemma och lyssnar på soundtrack efter soundtrack. Och jag tycker ju som tidigare, The nightmare before christmas är ett jävla mästerverk och det finns ingenting i den här världen som slår det. Typ Poor Jack, det är en av mina absoluta favoritlåtar tror jag. Så gött att ha ett soundtrack som favvo-skiva för då är det ju  nästan som att man ser på sin favoritfilm när som helst liksom. Och eftersom jag älskar vinyl så fick jag värsta craving, att jag vill ha den på vinyl! Kollade på internet och ja.. Finns på ebay. För typ tusen spänn. Hur gärna vill jag ha den? Haha. En annan gång.

Okej, Alice i underlandet. Sjukt snygg, Johnny Depp och Helena Bonham Carter var ju helt jävla fantastiska (som vanligt), musiken var underbar, MEN det var för mycket action för min smak! Och inte så Tim Burton som det brukar vara. Men fan, regissörer måste väl utvecklas?
 Jaja, Tim, Bonham Carter, Johnny och Danny Elfman är ju ändå en kvartett som alltid kommer ÄGA VÄRLDEEEEEEEEEEEEEN, HEHEHEH


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0