tyskland

hehe, var lite upprörd igår kanske. det känns bättre nu ok mm.
jag har en förkärlek till tyskland. jag vet inte varför. det är väl inget jättebra land och deras historia är verkligen inte fin men jag tycker verkligen om tyskland. jag har ju bara varit i berlin, men det räcker för jag är totalt kär i den staden. jag tycker om en hel del tysk musik, och för att inte tala om språket. många tycker att tyska är skitfult och grovt och tänker bara på nazister när de hör någon tala det. jag håller inte med. jag tycker tyska är hur fint som helst och ångrar mig så in i bomben att jag inte gjorde bättre ifrån mig under mina fem år med tyska i skolan. mmm deutsch.
sedan är det ju fotbollen....... den här sommaren har jag blivit totalt galen i tyska landslaget. jag var kär i klose under EM 2004 minns jag. jag vågade inte säga det till någon, men jag har det skrivet i min dagbok, haha. i år har de spelat helt otroligt och jag är sjukt impad. när de förlorade semifinalen häromdagen blev jag skitarg. dagen efter var jag helt deppig hela förmiddagen på jobbet. natten till igår drömde jag till och med om dem. jag drömde att jag träffade hela laget på pendeltåget och att de skulle följa med mig hem (!). det var precis efter matchen och de var svettiga och trötta.

VAD ÄR DET MED MIG? besatt av det tyska landslaget. aaah. idag är det bronsmatch och såklart tyskland vinner. och om klose gör ett mål till har han gjort lika många i vm som ronaldo. PEPP kom igen nu gör mig inte besviken (igen)

förresten hittade ett par löständer ute förut. usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0