Somebody that I used to know - Gotye

Ja, oj oj oj. Kom precis hem efter att ha hängt med honom i tre timmar. Jag sa ifrån att nej, du kan inte stanna tills imorgon. Fast det var det enda jag ville. Men jag har en askul kväll framför mig och skulle han varit med hade allting blivit så annorlunda och jobbigt.
Det kändes bra. Men konstigt. Jag upptäcker mer och mer att jag kanske inte borde vilja vara med honom. Det var så skönt att kunna sitta och snacka om allting, prata om fina minnen utan att börja lipa. Han är helt enkelt inte så seriös och vill inte detta tillräckligt mycket för att vi skulle kunna vara tillsammans.
Så, nu är vi vänner. Liksom, vänner. Han kommer till Göteborg nästa helg kanske, och då kanske vi kommer kunna hänga tillsammans med våra vänner. Det känns nästan så.
Jag tycker det känns så skönt att höra att faktiskt tycker att det här är skitjobbigt, att han mådde piss efter att jag dykt upp i Jönköping och att det inte är enkelt som jag trodde att han tyckte. Jag vet att han har känslor och att han älskar mig och är kär, men han prioriterar helt enkelt fel.
Det känns bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0