32:a Göteborg International Film Festival




igår tog jag och olle varsitt program för årets filmfestival och nu kan jag inget annat än att peppa. jag har läst om så sjukt många bra filmer jag vill se, a shame att jag inte kommer ha råd att se så många bara. först och främst ska jag se min favvo roy anderssons kortfilmer, i sammanlagt tre timmar visas alla hans kortfilmer, från 1967-1993. roy andersson är för mig en av de främsta regissörerna som finns, och jag tycker synd om dom som inte förstår sig på hans filmer. visst, dom är jävligt djupa och tunga och speciella och bara sjukt konstiga, och jag antar att det är därför jag gillar dom så mycket. jag minns fortfarande när jag såg Sånger Från Andra Våningen på filmkunskapen i tvåan och inte kunde sluta tänka på den på skitlänge.  
 jag läste även att gus van sants nya film Milk visas, måste också se! han har ju gjort typ en av världens snyggaste filmer elephant och åh, vad pepp jag är! danny boyles Slumdog Millionaire hade också varit kul att se.
 läste också om en rolig grej, "filmbytardag", den 30:e januari. man lämnar in minst fem filmer man inte vill ha längre, och får sedan byta till sig fem andra filmer! hur bra som helst ju. jag ska kolla igenom min samling och se om det är något jag kan göra mig av med. fast tänk om folk bara lämnar in massa gamla och dåliga filmer, typ American Pie och sånt? det vill jag ju inte gärna ha, haha.


ur Gus van Sants sjukt snygga Elephant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0