it's true that we love one another

det är så jobbigt, för jag är inte riktigt pepp på emmaboda i år. eller jo, det är klart jag är peppad, men inte så mycket som jag varit tidigare år. det beror antagligen på att jag inte är bästis med alkoholen nu för tiden, och att jag inte kommer ha någon lust att ligga bakfull och kräkas hela dagarna. men det blir nog bra, hoppas jag. längtar ändå lite.

igår hade jag en sån himla fin ledig dag. jag och sanna började med att städa hela lägenheten (ok inte jättekul, men skönt), sedan lunch på café mums med olle och mattias. lite snabbtittar i seconhandaffärer innan jag åkte ut till fint folk på hisingen där det luktade nylagad vegburgare med pommes och bearnaise. åt och åt och åt, sedan letade vi hemska bilder av plågade prärievargar (inte så fint nä) och snickrade nere i verkstaden. sedan var det dags för tårta och sedan öl på pustervik! jag älskar när man känner att man gjort något med sin lediga dag.

nu sitter jag och lyssnar på white stripes och ska snart steka fiskpinnar mmm. nu ska jag jobba fyra dagar SEN ÄR JAG LEDIG EN HEL VECKA.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0